kuben

Alla inlägg den 28 maj 2013

Av kuben - 28 maj 2013 16:23

hej idag har vi varit på stall 10B och drä har vi fått göra lite olika grejor om t.ex att få mocha i hagarrna ge dem mat och vatten. När vi hade gjort det fick vi gå en tipsrunda och det var ganska lätt och när alla blivit fädiga med det fick vi prova trava. Vi körde en konbana och nej det var inte stora hästar det var russ och shettlandsponnys som vi travade med och de hette Jajamen och Los Angeles(fasst kallades Lasse) sen hade vi lunch och efter det skulle vi ha en ryktar tävling vi var två i varge grupp (men det var tre i nån) och vi fock välja vilken häst vi skulle fixa till, jag och hon jag var med valde en som hettte Saga och hon var ett jättefint russ. Vi fick en halvtimme på oss att fixa dem och vi skulle rykta, kratsa hovar, fläta svansen och fixa allt sånt där. Sen kom läraren som var med oss dit och kollade (hon var dommare) på alla hästar och frågade lite saker och sen skulle vi få veta vem som vann. På tredje plats kom en som hette typ magnum och en som hette typ  timmy elr nåt (minns inte namnen riktigt) och på andra plats kom Lasse och på första plats kom Saga och det var för att jag harde gjort en sak med manen som såg ut som en fläta men det var det inte det var bara jag som gjort tofsar av manen och lagt dem om vartannat åt olika håll och det blev assnyggt. Vi har cyklat asmycket iddag typ två mil elr nåt men det var det värt och sen nr jag kom till pappas jobb var mamma där och hämtade mig så vi åkte hem och då gick jag, mina bröder, mamma och Ozzy och badade och det var kallt! nu har jag inge mer att skriva så jag säger hejdå

   

det här e två bilder på rosetten vi fick på rykttävlingen men den e finare irl :) 

Presentation


hej jag är 13 år och bloggar om ... ingenting egentligen :D

ställ en fråga här !!!

27 besvarade frågor

min (lilla) besöksstatistik

sök i min blogg

gästbok :D

omröstningar

vad tycker du man ska kolla på i en person?
 utseendet säger allt!
 kläderna är en bidragande faktor
 Det är insidan som räknas
 både in och utsidan räknas
 hmmmmmm...vet inte
 om hen verkar ha en fin personlighet
 skrattet!
 håret
 ögonen är som själens portal

Kategorier

arkivet

mina senaste inlägg

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards