kuben

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

tester

Av kuben - 17 mars 2013 18:31

hej idag har jag tänkt på en sak... jag följer ju en del bloggar och de flesta av dem har typ nåt "hiss och diss" eller nåt i den stilen så jag tänkte prova det idag så får vi se om det blev bra eller ej. Men iaf idag har jag och mina bröder varit och badat det var kul och sen for vi till affären och där köpte jag två "festisar" de heter : Remix:A (äpple, golden kiwi och gurka) och Remix:B (apelsin och papaya) de e alltså dessa två jag ska testa idag så här ska jag göra. Alla i min familj får smaka och ge deras utlåtande och sen ska jag testa både smaken när de e kalla och varma och hur bra de släcker törsten. Kommmer lite bilder och sen hur allt gick: (har haft B i ett inlägg förrut)

 

den med äpple, golden kiwi och gurka (vet att allt blir spegelvändt)

 

den med apelsin och papaya

 

och eftersom jag haft den oranga i ett tidigare inlägg skulle ni bara se att jag verkligen har två :)

 

OK nu har jag testresultatet och nu alla steg eller vad man ska säga ;)

FAMILJEN:

Mamma=                orange= 8p                                     grön=12p

Pappa=                  orange=9p                                      grön=11p

F(bror)=               orange=9p                                      grön=11p

E(bror)=               orange=3p                                      grön=17p

jag=                     orange= 9                                       grön=11

SUMMA:              orange:38/100p                              grön:62/100

 

KOMMENTARER:

P-det beror på vad man ska dricka den till... den gröna är bäst på att släcka törsten medans den oranga skulle passa bättre till mat och sådär.

M- den gröna var mindre söt och mindre sliskig den oranga var mer som jouise.

 

Varm/Kall test:

Oranga: När den oranga var varm var dem som apelsinjouise den typ slemmade fasst i halsen men när den var kall var dn väldigt uppfriskande men fortfarande lite för söt och "stark" på nåt sätt och man blev som lite torr i halsen av den

 

Grön: När den var varm var den inte så god den var mer konstig i smaken den ska va kall för då var den jättegod var väldigt uppfriskande och god och hade en mild smak. Den borde man veklgen ha med sig ut en varm sommardag.

 

Släcka törsten test:

Orange:den var lite sur och besk tror jag så den fick en som bara mer törstig men den fick igång salivproduktionen väldigt bra. Var på så sätt oxå väldigt läskannde.

 

Grön:Som sagt hade den en mild smak som man inte tröttnade på så fort den var jättebra på att släcka törsten och man hade en eftersmak. Väldigt bra.

 

(Kom på ett till test som kommer här)

LUKT test:

Orange:M-Den här luktar varm och skön sommardag  JAG- en lugn och god doft den luktar mycket och man blir väldigt läskad av den iaf

Grön:M-Som när det hr nyregnat och fräscht JAG- Denna luktar lite konstigt men ändå gott. Har kännt denna doft förr men kan inte komma på varifrån. Den luktar friskt (för att det är gurksmak i den tror jag) men den luktade oxå väldigt gott.

 

RESULTAT:

Orange: fick inte så många poäng av failjen men luktade gott och var läskande

Grön: var jättegod och läskande med en mild och harmonisk smak tycker vekligen n ska köpa denna.

 

Detta var alltså min lilla "hiss och diss" men med andra personers tyckande och mer vet inte vad man ska säga men mer grejer som styrker mitt resultat. Men jag kommer kalla sånna här för "bu och bä" inte för att jag säger att nån är dålig eller så men vilkden som är bra och mindre bra iaf. Nu ska jag ta och dricka upp dessa goda frstisar så bloggar sen HEJDÅÅÅ :D

 

PS. kommer inte göra dessa så ofta mn när jag gör dem blir de ordentliga och på saker som ni vill se :)

 

 

 

 

 


 
 
Josefin Pageryd

Josefin Pageryd

20 mars 2013 13:11

Kul grej att testa och läsa :)
Fin blogg, bloglovin byte? :)
Kram

http://pageryd.se

kuben

20 mars 2013 16:25

hej jätefin blogg och jag det kan vi göra (bara jag får veta vad det är) :D är lite efterbliven
:D :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

aja

Av kuben - 22 april 2014 20:38

hej alla OTROLIGT få läsare. Hoppas ni har haft en bra dag. Själv har jag just börjat skolan efter ett välbehövligt påsklov. Jag har haft prao inan påsklovet så jag har inte varit i skolan på två veckor vilket känns nice. Ja jag ska snart intervjua m...

Av kuben - 29 mars 2014 19:27

ja detta är wett väldigt speciellt inlägg eftersom jag skriver för första gången på mobilen!!! Haha jag sitter just nu i en bil me dmin familj som håller på att prata om var bilarna kommer ifrån... haha lördagkväll enligt mig. Ja idag har vi varit ho...

Av kuben - 29 mars 2014 19:27

ja detta är wett väldigt speciellt inlägg eftersom jag skriver för första gången på mobilen!!! Haha jag sitter just nu i en bil me dmin familj som håller på att prata om var bilarna kommer ifrån... haha lördagkväll enligt mig. Ja idag har vi varit ho...

Av kuben - 21 mars 2014 20:35

jag skitsnabbt inlägg ska se hobbi 2 nu hejdå

Av kuben - 18 februari 2014 09:22

Hej, jag vet att jag är sämst på att blogga men jag har haft så ycket att göra nu ett tag. Förra veckan hade vi musikal där vi spelade upp haga high ( med inspiration från filmer grease) det var jätteoligt och vi fick träffa och lära känna människor ...

Presentation


hej jag är 13 år och bloggar om ... ingenting egentligen :D

ställ en fråga här !!!

27 besvarade frågor

min (lilla) besöksstatistik

sök i min blogg

gästbok :D

omröstningar

vad tycker du man ska kolla på i en person?
 utseendet säger allt!
 kläderna är en bidragande faktor
 Det är insidan som räknas
 både in och utsidan räknas
 hmmmmmm...vet inte
 om hen verkar ha en fin personlighet
 skrattet!
 håret
 ögonen är som själens portal

Kategorier

Tidigare år

arkivet

mina senaste inlägg

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards